هشدار شديدالحن رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا:

اعدام در انتظار قاچاقچيان مواد مخدر به كشورهاي آسياي جنوب شرقي// انهدام 15 شبكه مواد مخدر صنعتي در يك ماه

یزدفردا - رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا به مسافراني كه قصد سفر به كشورهاي آسياي جنوب شرقي دارند هشدار داد كه تحت هر عنوان، هيچ محموله اي را تحويل نگيرند، چرا كه پس از دستگيري توسط پليس اين كشورها، به زندان هاي طويل المدت و با تصويب قانون جديد به اعدام نيز محكوم خواهند شد.

به گزارش یزدفردا، سردار حميدرضا حسين آبادي رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا امروز در حاشيه هفتمين جشنواره معرفي آثار برتر مكتوب در زمينه مبارزه با مواد مخدر و سوء مصرف آن كه از سوي ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شده بود، گفت: طي 10 ماهه گذشته پليس موفق شد بيش از 340 تن انواع مواد مخدر را كشف كند كه بيش از 25 تن از آن هروئين و مرفين است.

وي از دستگيري 1170 نفر توزيع كننده خرده مواد مخدر طي مدت فوق خبر داد و تصريح كرد: پليس طي اين مدت اقدامات موثري در جهت برخورد با شبكه هاي اصلي قاچاق مواد مخدر در مرزها با استقرار يگان هاي عملياتي و توسعه اقدامات در مرز، انجام داد.

به گفته اين مقام انتظامي، 80 درصد از مواد مخدر مكشوفه طي 10 ماهه گذشته در 8 استان شرقي كشور كشف شده كه ركورد بسيار خوبي براي پليس است و 20 درصد باقي مانده مواد نيز از كل استان هاي كشور بدست آمده است.

حسين آبادي با اشاره به اقدامات گسترده پليس براي جلوگيري از قاچاق و ترانزيت مواد مخدر صنعتي به كشورهاي آسياي جنوب شرقي، تصريح كرد: به همين منظور تعامل با پليس كشورهاي آسياي جنوب شرقي را توسعه داديم و و جلساتي با مبادي ذ يربط اتحاديه آژانس هاي هوايي برگزار كرديم براي اطلاع رساني و آگاه سازي به مسافراني كه قصد حمل مواد مخدر به كشورهاي آسياي جنوب شرقي را دارند.

وي با اشاره به اينكه در كشورهاي آسياي جنوب شرقي شاهد تشديد قانون مبارزه با مواد مخدر بوديم، خاطرنشان كرد: در كشور مالزي طي دو ماه گذشته قانون اعدام قاچاقچيان تصويب و اعلام شد.

به گفته رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا متاسفانه برخي از افراد ناآگاه كه اطلاعي از قوانين سخت كشورهاي آسياي جنوب شرقي ندارند، فريب قاچاقچيان را مي خورند و اين قاچاقچيان با وعده پرداخت هزينه تورهاي يك هفته اي به كشورهايي مانند مالزي، اندونزي و تايلند، از آنها مي خواهند كه چمدان هاي حاوي مواد مخدر صنعتي را به افرادي در فرودگاه هاي اين كشورها تحويل دهند.

وي افزود: برخي از هموطنان كه در استانبول قصد تحويل محموله هاي قاچاق را به اندونزي و مالزي داشتند توسط پليس تركيه و برخي نيز در مالزي دستگير شدند.

اين مقام مسئول در پليس مبارزه با مواد مخدر با تاكيد براينكه مسافران از افراد و تحت هر عنواني، هيچ محموله اي را تحويل نگيرند، يادآور شد: پليس شاهد كشف محموله هايي از مواد مخدر بود كه به صورت مايع در شامپو و يا در حوله هاي خيس آلوده به شيشه، جاسازي شده بود.


سردار حسين آبادي با اشاره به اينكه پليس كشورهاي آسياي جنوب شرقي حساسيت ويژه اي را براي اتباع ما بوجود آورده است و ايرانياني كه به اين كشورها مي روند توسط پليس به شدت كنترل مي شوند، تصريح كرد: افرادي كه توسط پليس اين كشورها دستگير مي شوند، به زندان هاي طويل المدت و با تصويب قانون جديد در اين كشورها به اعدام نيز محكوم خواهند شد علاوه براينكه مشكلاتي را براي دولت جمهوري اسلامي ايران بوجود آورده اند.

اين مقام انتظامي به خانواده ها توصيه كرد كه گول برخي از افراد سودجود را كه از آنان براي حمل مواد مخدر استفاده مي كنند نخورند و يادآور شد: پليس هاي تمام كشورهاي آسياي جنوب شرقي به صورت ويژه درحال بررسي بر روي شبكه ها و قاچاقچيان هستند و تبادلات خوبي با پليس ايران جهت تبادل اطلاعات دارند.
وي با اعلام اينكه از ماه گذشته به بعد قاچاق مواد مخدر به حداقل رسيده است، خاطرنشان كرد: شبكه هايي را در تهران و شهرستان شناسايي و متلاشي كرديم و اطلاعات آن را در اختيار پليس مالزي، اندونري، تايلند،و تركيه، ارمنستان و آذربايجان قرار داديم.

سردار حسين آبادي اعلام داشت: طي ماه گذشته قريب 15 شبكه مواد مخدر صنعتي (شيشه) توسط پليس با كمك پليس كشورهاي همسايه و آسياي جنوبي شرقي متلاشي و بيش از 50 نفر از كساني كه قصد قاچاق مواد مخدر صنعتي را به اين كشورها داشتند توسط پليس ايران دستگير شدند.

به گفته اين مقام انتظامي از پنجم ماه ميلادي گذشته كشور مالزي قانوني را تصويب و ابلاغ كرد كه براساس آنان افرادي كه اقدام به قاچاق بيش از 5 گرم مواد مخدر به اين كشور مي كنند، به حكم اعدام مجازات خواهند شد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا